Πρόσφατα άρθρα

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Εδώ Πολυτεχνείο!

Χαιρετώ όλους και όλες σας από το Παλέρμο. Σήμερα είναι η επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και δεν έχω προγραμματίσει τίποτα σχετικό για το μάθημα. Σκεφτόμουν απλώς να τους πω δυο λόγια, αλλά μου λείπει το οπτικοακουστικό υλικό που θα έκανε το μάθημα περισσότερο ενδιαφέρον. Υπάρχουν βέβαια τα τραγούδια αλλά φοβάμαι ότι θα είναι δύσκολο να δημιουργήσω το κατάλληλο κλίμα με αποτέλεσμα να μην καταλάβουν, να μην νιώσουν και έτσι ίσως και να κάνω ζημιά αντί για καλό. Δεν γίνεται βλέπετε και τίποτα σχετικό στο πανεπιστήμιο, κάποια φοιτητική κινητοποίηση οπότε θα ήταν ευκολότερο να μιλήσει κανείς για αντίστοιχα πράγματα. Στη Φιλοσοφική υπάρχει μόνο ένα ξεσχισμένο πανό ξεχασμένο από πέρσι από τις αντιπολεμικές κινητοποιήσεις. Το δε κλίμα είναι σχετικά βαρύ από το δημόσιο πένθος για τους 19 νεκρούς καραμπινιέρους και στρατιώτες που σκοτώθηκαν στο Ιράκ και κηδεύονται αύριο. Το να επιχειρήσω να συνδέσω τα δύο θέματα μου φαίνεται ιεροσυλία! Άσε που μπορεί και να τους προσβάλω αν τους πω τη γνώμη μου για την ιταλική παρουσία στο Ιράκ... Πάντως, στο Παλέρμο το ελληνικό αντιδικτατορικό κίνημα είχε κάνει αισθητή την παρουσία του: εκατοντάδες Έλληνες φοιτητές δρούσαν κατά της δικτατορίας και είχαν ευαισθητοποιήσει τους Ιταλούς συναδέλφους τους ενώ το Σικελικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Νεοελληνικών σπουδών προσέφερε φιλοξενία και εργασία στον εξόριστο ποιητή Νικηφόρο Βρεττάκο, ποιήματα του οποίου μετέφρασε στα ιταλικά ο Βιντσέντζο Ρότολο. Λοιπόν θα βρω καταφύγιο και πάλι στην ποίηση μου φαίνεται: θα διαλέξω ένα χαρακτηριστικό ποίημα του Ρίτσου ή του Σεφέρη (μάλλον το Επί Ασπαλάθων που μου αρέσει ιδιαίτερα) και θα το αξιοποιήσω διδακτικά αναφερόμενος στα ιστορικά στοιχεία της επετείου. Καμία καλύτερη ιδέα; Τάσος Χατζηαναστασίου

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα