Πρόσφατα άρθρα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ

Το   μεγαλύτερο  κατόρθωμα   του  Κατσαντώνη   που   τραγουδήθηκε   και   πέρασε   στο   θρύλο   και   την   ιστορία  , ήταν   ο  θάνατος   του   πιο   γνωστού  και  σκληρού   δερβέναγα   του   Αλή  -  πασά  , του  Βελή  Γκέκα . Oι  δυο  τους  , Κατσαντώνης  και  Βελή  Γκέκας   συναντήθηκαν  στη  Φιδόσκαλα  του  Προσηλιάκου, ανάμεσα  στα  χωριά  Μάραθος  και  Άγραφα . Πριν, ο  Βελή Γκέκας  είχε  καταλύσει στο   χωριό   Χρύσω. Στη   διάρκεια της  φοβερής  μάχης  σκοτώθηκε  ο  Βελή  Γκέκας ,  άγνωστο   από    ποιο   χέρι .  Όμως   οι   ιστορικές   πηγές ,   οι   μαρτυρίες   αλλά  και τα  δημοτικά   τραγούδια   διέσωσαν   την   πληροφορία   ότι   το   βόλι   του   Κατσαντώνη   ήταν   αυτό   που   προκάλεσε   το   θάνατό  του . Λέγεται , ότι   όταν   σκοτώθηκε  ο  Βελή   Γκέκας ,  ο  Κατσαντώνης   φώναξε   τους  κλέφτες  και  τους   Αρβανίτες  να  σταματήσουν   τη  μάχη   για  να  θάψουν  το   άψυχο  σώμα  του  Δερβέναγα .  Σαράντα   κλέφτες   από   τη   μια   και  σαράντα   Αρβανίτες   από   την   άλλη ,  έθαψαν  το   Βελή  Γκέκα   στο   διάσελο  του   Προσηλιάκου , ρίχνοντας   πολλές   ντουφεκιές  στον   αέρα . Ο Κατσαντώνης,  όπως  και  οι  άλλοι  οπλαρχηγοί  της  κλεφτουριάς  έγιναν  με  την  ηρωική  θυσία τους  τα  θεμέλια  που  θα  κρατούσαν  ακλόνητο  και  απόρθητο  το  κάστρο  της  εθνικής  ελευθερίας . Ο  ίδιος  με  την  ανεκτίμητη  προσφορά  και  το  έργο  του  για  τον  αγώνα  , πέρασε   στο   θρύλο   και  ανυψώθηκε   σε   φλάμπουρο   εθνικής   απολύτρωσης .Στάθηκε   από   τους   πρωτεργάτες ,  αλλά   και  πρωτομάρτυρες   της  απελευθέρωσης   του  γένους   από   τη   σκλαβιά ,  αιώνιο  σύμβολο  παλικαριάς  και ρωμιοσύνης  , ατρόμητος και  ασυμβίβαστος  με   κάθε  μορφή  τυραννίας   και   δεσποτισμού . Ο   λαός   δικαίωσε   τους   αγώνες   και   τη   θυσία  του .  Ο   ηρωϊσμός  ,  τα  κατορθώματά   του   και   ο άδικος  χαμός   του   έγιναν  τραγούδια  του   λαού   και   πέρασαν   μέχρι   σήμερα   από   γενιά   σε   γενιά   υπενθυμίζοντας   πως  αξίζει   κανείς   να   θυσιάζεται   για   την   πατρίδα .

Resources: 
© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα