Πρόσφατα άρθρα

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Δελτίο Επιστημονικής Ορολογίας και Νεολογισμών (Ακαδημία Αθηνών)

ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ

Κέντρον Ερεύνης Επιστημονικών Όρων και Νεολογισμών

Σμολένσκυ 17

114 73 Αθήνα

 

Διευθύντρια

Δρ. Αναστασία Χριστοφίδου

Γλωσσολόγος, Ερευνήτρια Α΄ Βαθμίδας

Αθήνα, 26 Ιανουαρίου 2010

 

Ενημερωτικό Δελτίο

 

Kυκλοφόρησε το διπλό τεύχος 9ο-10ο, του Δελτίου Επιστημονικής Ορολογίας και Νεολογισμών του Κέντρου Ερεύνης Επιστημονικών Όρων και Νεολογισμών της Ακαδημίας Αθηνών. Ο τόμος (480 σελίδων), με την επιστημονική επιμέλεια της Διευθύντριας του Κέντρου, Αναστασίας Χριστοφίδου, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από πρωτογενή έρευνα.

Στο Πρώτο Μέρος του τόμου δημοσιεύονται πλέον των 500 ελληνογενών νεολογισμών, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη ενταχθεί σε έγκυρα Λεξικά της Ελληνικής Γλώσσας, όπως ανθρωποδύναμη, βιοτρομοκρατία, μετοχολόγιο, νανοεπιστήμη, περιοδοντολόγος, πολυεστιακός, προαυλισμός, προσοντολόγιο, οριογραμμή, τηλεδίκη, τηλεψηφοφορία, υπέρτιτλος, φοροκλίμακα. Οι νεολογισμοί αυτοί συγκεντρώθηκαν και επιλέχθηκαν μετά από συστηματική αποδελτίωση εφημερίδων (συνεργάτιδα Παρασκευή Κρητικού) και συνοδεύονται  με σχόλια για τη σωστή χρήση τους. Περαιτέρω, αυτοί ταξινομήθηκαν με σκοπό α) την καταγραφή των τάσεων σχηματισμού λέξεων προς εξαγωγή γλωσσολογικών συμπερασμάτων και παρουσίαση προτάσεων αποδοχής β) την εφαρμογή των συμπερασμάτων στην απόδοση ξενόγλωσσων νεολογισμών και ξενόγλωσσης επιστημονικής ορολογίας.                        

Επίσης  παρουσιάζονται οι ελληνικές αποδόσεις, που προτείνει η Ακαδημία Αθηνών για ξενόγλωσσους νεολογισμούς, οι οποίοι εμφανίσθηκαν σχετικά πρόσφατα στη γλώσσα μας και θεωρούμε ότι δεν έχουν ακόμη καθιερωθεί, όπως: brainstorming ως καταιγισμός ιδεών, exit poll ως μεταδημοσκόπηση, Eurostat ως Ευρωστατιστική, shop in shop ως ενδοκατάστημα, slot ως χρονοθυρίδα, snowboard ως χιονοσανίδα, τρέκινγκ ως πεζοπορία.

Επιλέον για πρώτη φορά δημοσιεύονται οι αποδόσεις ξενόγλωσσων νεολογισμών ειδικού λεξιλογίου, όπως οι νεολογισμοί Πληροφορικής και Τεχνολογίας: double/triple play ως διπλή/τριπλή παροχή, e-pass ως τηλεδιόδια, fast ignition ως ταχυανάφλεξη, hacking ως δικτυοπαραβίαση, high tech ως τεχνολογία αιχμής, inverter ως αναστροφέας (τάσης), multitasking ως πολυδιεργασία, middleware ως μεσολογισμκό, pay TV ως συνδρομητική τηλεόραση, web conferencing ως δικτυοσύσκεψη.

Kαι οι νεολογισμοί Οικονομίας: back officeπηρεσία) ως υποστηρικτική υπηρεσία, brand equity ως αξία επωνυμίας, carbon credit ως πιστώσεις ρύπων, debit card ως χρεωστική κάρτα, home banking ως οικοτραπεζική, internet banking ως δικτυοτραπεζική, time sharing ως χρονομερίδιο, σπλιτ ως μερισμός μετοχής, trading ως αγαραπωλησία.

Στο Δεύτερο Μέρος του τόμου δημοσιεύεται Ορολογία Ενεργειακής Τεχνολογίας (Α΄ Μέρος), την ελληνική απόδοση της οποίας επεξεργάστηκε το Κέντρο (συνεργάτιδα για το 2009 Δρ Παρασκευή Δεληκάρη) σε συνεργασία με μηχανολόγους του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Στο Τρίτο Μέρος παρατίθενται γλωσσικές επισημάνσεις και οι βιβλιογραφικές και λεξικογραφικές πηγές του τόμου.

Στο Τέταρτο Μέρος δημοσιεύονται συναφείς επιστημονικές μελέτες από τη διευθύντρια και συνεργάτες του Κέντρου (Γεωργία Κατσούδα, Παρασκευή Κρητικού) καθώς και τη γλωσσολόγο Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη και συνεργάτες της (Χάιδω Αλεξιάδου και Γεωργία Νικολάου).

Οι προτάσεις του Κέντρου συζητώνται και εγκρίνονται από επταμελή Εφορευτική Επιτροπή με Πρόεδρο τον Ακαδημαϊκό κύριο Σπύρο Ιακωβίδη και μέλη τους Ακαδημαϊκούς Αθανάσιο Καμπύλη, Κωνσταντίνο Δρακάτο, Ιάκωβο Καμπανέλλη, Αντώνιο Κουνάδη, Βασίλειο Πετράκο και Μενέλαο Τουρτόγλου.  Οι προτάσεις της Ακαδημίας Αθηνών έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα και το Κέντρο είναι ανοιχτό σε επιστημονικά τεκμηριωμένες αντιπροτάσεις. Κύριο μέλημα του Κέντρου αποτελεί η καταγραφή και καλλιέργεια της δυναμικής πλευράς της Ελληνικής γλώσσας.

Πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210  3664 732 και 210 3664 748

e-mail: geon@academyofathens.gr

 

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα