Πρόσφατα άρθρα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Συμπληρωματικά στοιχεία για την σύνθεση και την λειτουργία του τμήματος Ελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Λατρόμπ της Μελβούρνης

Αγγελική Ταλιγκάρου

Συμπληρωματικά στοιχεία για τη σύνθεση και τη λειτουργία του Τμήματος Ελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Λατρόμπ της Μελβούρνης.

10-2-2003

Το Τμήμα λειτουργεί στα πλαίσια της Σχολής Ιστορικών και Ευρωπαικών Σπουδών, στον Τομέα των Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Διδάσκονται η Αρχαία Ελληνική και η Νέα Ελληνική Γλώσσα, ο Ελλ. Πολιτισμός και Ιστορία ή η Ελληνική Ιστορία μέσα από μια σύγχρονη Ευρωπαική προοπτική. Όλα αυτά τα μαθήματα έχουν μια συνέχεια στα τρία έτη σπουδών και προσφέρονται τόσο στους φοιτητές του τμήματος Γλωσσών όσο και σε φοιτητές άλλων τμημάτων σαν μαθήματα επιλογής. Επίσης απευθύνονται τόσο σε φοιτητές Ελληνικής καταγωγής όσο και σε φοιτητές άλλης προέλευσης, οι οποίοι δεν είναι λίγοι, δεδομένου ότι για τα μαθήματα αρχαρίων δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση της γλώσσας, τα δε μαθήματα ιστορίας και πολιτισμού διδάσκονται στην Αγγλική. Η διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας έχει ένα πρακτικό προσανατολισμό και συνδέεται με τις επαγγελματικές επιδιώξεις των φοιτητών, αφού περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων, όπως είναι το θέατρο, η τέχνη γενικά, η ιστορία, ο πολιτισμός, καθώς και η κοινωνιολογική μελέτη των Ελλήνων στην Ελλάδα και τη Διασπορά.
Στο Πανεπιστήμιο υπάρχει έντονο φιλελληνικό κλίμα, πολλά σημεία δε της πανεπιστημιούπολης φέρουν ελληνικά ονόματα. "Αγορά" ονομάζεται η κεντρική πλατεία, "περίβολοι" δε οι στεγασμένες στοές που οδηγούν σ'αυτήν. Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι η Μελβούρνη είναι αδελφοποιημένη πόλη με τη Θεσσαλονίκη και ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου, Κος Όσμπορν, πρόσφατα σε επίσκεψή του στην Ελλάδα τιμήθηκε τόσο από το Πανεπιστήμιο Αθηνών όσο και από το Πανεπιστήμιο και το Δήμο Θεσσαλονίκης.
Όσον αφορά το ΕΚΕΜΕ, όπου όπως ανέφερα σε προηγούμενο σημείωμά μου εργάζομαι τις μισές ημέρες της εβδομάδας, ανήκει κι αυτό στο Τμήμα Ελληνικών Σπουδών, αποτελεί δε το ερευνητικό σκέλος του Τμήματος. Στεγάζεται σε ένα πενέμορφο κτιριακό συγκρότημα μέσα σε ένα δάσος με ευκαλύπτους, πολύ κοντά στο Πανεπιστήμιο, και εδώ υπό τη διεύθυνση του Καθηγητού Κου Α. Τάμη εργάζεται ένα επιτελείο ακαδημαικών και όχι μόνο, στη συγκέντρωση, την αξιολόγηση, ταξινόμηση και την τεκμηρίωση αρχείων, τα οποία προέρχονται από τις πλούσιες σε ιστορία και δράση κοινότητες της Μελβούρνης και Αυστραλίας γενικότερα, Ν. Ζηλανδίας και πρόσφατα και της Λατινικής Αμερικής. Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλες έρευνες και εργασίες με ειδικότερο ενδιαφέρον, όπως είναι το Μακεδονικό, η Κύπρος κλπ. Επίσης προκηρύσσονται διαγωνισμοί σε ετήσια βάση, που απευθύνονται στους μαθητές Ελληνικών σε όλη την Πολιτεία, διοργανώνονται εκθέσεις και σε συνεργασία με το Τμήμα οργανώνονται εκδηλώσεις σχετικές με την Ελληνική ιστορία και πολιτισμό. Με πολλές ευχές από το Νότιο Ημισφαίριο σας χαιρετώ Αγγελική Ταλιγκάρου

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα