Πρόσφατα άρθρα

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Τα Νέα Ελληνικά στο Ruhr-Universität Bochum (Γερμανία)

Από το εαρινό εξάμηνο 2011 είμαι υπεύθυνος για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας στο Κέντρο Εκμάθησης Ξένων Γλωσσών (Zentrum für Fremdsprachenausbildung) του Ruhr-Universität Bochum στη Γερμανία. Το Πανεπιστήμιο του Bochum είναι με 34.000 φοιτητές, ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας. 153 από αυτούς είναι Έλληνες. Στην ευρύτερη περιοχή (Ρηνανία-Βεστφαλία) το ελληνικό στοιχείο είναι έντονο, ενώ μέχρι πριν λίγα χρόνια στο Πανεπιστήμιο υπήρχε έδρα Νέας Ελληνικής Φιλολογίας. Τα Νέα Ελληνικά είναι μία από τις 16 γλώσσες, που μπορεί κανείς να μάθει στο Κέντρο Εκμάθησης Ξένων Γλωσσών. Ο αριθμός των προσφερόμενων γλωσσών μειώνεται συνεχώς.

Ξεκινώντας στο Κέντρο τον Απρίλιο του 2011 διαπίστωσα ότι τα Νέα Ελληνικά είναι αυτή τη στιγμή η μοναδική γλώσσα με μόλις 2 τμήματα (Α1 και Α1/Α2). Πραγματικά στο παρά πέντε αποφεύχθηκε μάλιστα και η κατάργηση των τμημάτων αυτών. Ποιοι είναι οι λόγοι; Καταρχάς, οικονομικοί. Το Πανεπιστήμιο δε δαπανά χρήματα για τμήματα με μικρό αριθμό φοιτητών. Η ελληνική γλώσσα δεν είναι ελκυστική, γιατί προφανώς κανείς έως τώρα δεν ενδιαφέρθηκε να την κάνει ελκυστική και δεν επιχείρησε ένα άνοιγμα προς τους φοιτητές. Από τη Βιβλιοθήκη του Κέντρου απουσιάζουν ελληνικά εγχειρίδια, λεξικά, οπτικοακουστικό υλικό, κλπ. Κι όλα αυτά σε ένα Πανεπιστήμιο, που όπως έγραψα και παραπάνω είχε μέχρι πριν από μια πενταετία Τμήμα Νέων Ελληνικών. Επιπλέον, ο ιστοχώρος των Νέων Ελληνικών στον οποίο παραπέμπει η ιστοσελίδα του Κέντρου είναι η πιο κακογραμμένη από όλες τις προσφερόμενες γλώσσες και περιέχει πολλά λάθη, ακόμα και στους τίτλους των διδακτικών βιβλίων που χρησιμοποιούνται. Για τα Νέα Ελληνικά δεν πραγματοποιείται επιμορφωτική εκδρομή στην Ελλάδα για εκμάθηση της γλώσσας,διότι κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να τη διοργανώσει, δεν προσφέρεται υπηρεσία TANDEM, δεν υπάρχει συνεργασία με αντίστοιχο Τμήμα Ξένων Γλωσσών ελληνικού Πανεπιστημίου και δεν έχει αναπτυχθεί υλικό εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (MOODLE, BLACKBOARD, κτλ.). Όλες ή μερικές από τις παραπάνω υπηρεσίες υπάρχουν όμως για άλλες γλώσσες, ακόμα και για τις λιγότερο διαδεδομένες. Αν συνεκτιμήσει κανείς το γεγονός, ότι πολλοί συνάδελφοι, οι οποίοι απασχολούνται σε αντίστοιχες θέσεις γερμανικών Πανεπιστημίων είναι ανειδίκευτοι σε θέματα διδασκαλίας της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας, αλλά και το γενικότερο (αδικαιολόγητα) αρνητικό κλίμα των τελευταίων χρόνων απέναντι στη χώρα μας, ανάγοντας ένα καθαρά οικονομικό πρόβλημα σε κοινωνικό και ρατσιστικό, με τη συμβολή των (απαράδεκτων) γερμανικών ΜΜΕ, τότε ίσως μπορέσει να πει κανείς ότι δικαίως η ελληνική γλώσσα στο εξωτερικό/στη Γερμανία περνάει κρίση. Δεν μπορώ όμως να διαβάζω άρθρα στις εφημερίδες ότι τα τμήματα Νέων Ελληνικών ανά τον κόσμο κλείνουν το ένα μετά το άλλο, γιατί τότε έρχεται αμέσως στο μυαλό μου η απαράδεκτη εικόνα που αντίκρισα στο Πανεπιστήμιο του Bochum και αναρωτιέμαι: το έργο που προσφέρουμε είναι ικανοποιητικό, ώστε να τα κρατήσουμε;

Για τη σημερινή κατάσταση-ένα εξάμηνο μετά- αναφορικά με τη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο του Bochum, θα σας ενημερώσω σε επόμενο άρθρο μου. Τα πρώτα στοιχεία είναι πάντως πολύ ενθαρρυντικά, αλλά η δουλειά, που χρειάζεται ακόμα, μεγάλη.

 

Δημήτριος Σταφίδας

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα