Πρόσφατα άρθρα

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

TΟ TOΠΙΟ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΡΔΗΝ

Δρ Φραντζή Κυριακή

 

Οι  επικείμενες περικοπές στους μισθούς και  τα επιμίσθια των αποσπασμένων στο εξωτερικό είναι σίγουρο ότι θα αλλάξουν το τοπίο της γενναιοδωρίας προς την ελληνόγλωσση εκπαίδευση της διασποράς από την πλευρά της Ελλάδας. Θα φέρουν επιπλέον στην επιφάνεια προβλήματα και δυσαρέσκειες που ως τώρα παραπέμπονταν στις καλένδες, φρόντιζαν να τα λύνουν -Κύριος οίδε με ποιές αβαρίες- μόνοι τους οι εκπαιδευτικοί,  ή παρέμεναν στο σκοτάδι.

Για την Αυστραλία τέτοια προβλήματα είναι τα ούτως ή άλλως χαμηλά επιμίσθια παρά την οικονομική επιβάρυνση που συνεπάγεται η απόσταση, η πλήρης απουσία υγειονομικής    κάλυψης σε ώρα ανάγκης. το υψηλό κόστος ζωής  στις μεγάλες πόλεις(Μ.Ο 1500$ επί επιμισθίου 2460$ στο Σύδνεϋ), τα ετήσια έξοδα για την ανανέωση της βίζας μετά την τριετία,  καθώς  και μια ορισμένη τακτική μεροληψίας που ακολουθείται από  παράγοντες με επιρροή όταν διαπραγματεύονται επίμαχες  θέσεις και αποφάσεις.

Αντίθετα με την νοοτροπία της στέρησης που έχει επικρατήσει λόγω της  οικονομικής κρίσης,  ο πλούτος δεν είναι μόνο θέμα χρημάτων, αλλά και ανταλλαγής ενέργειας σε ισότιμη βάση. Καιρός είναι να επιδείξουν και οι εκπαιδευτικοί και παροικιακοί οργανισμοί του εξωτερικού  τη γενναιοδωρία που τους αναλογεί και στην πράξη. Συμπεριλαμβάνοντας  π.χ.  τους απεσταλμένους από την Ελλάδα

  • σε συναντήσεις παροικιακών ιδρυμάτων όταν παίρνονται κρίσιμες αποφάσεις που αφορούν τον ιδιαίτερο και ευρύτερο  χώρο της δουλειάς τους
  • σε ερευνητικά- πανεπιστημιακά ή άλλα- προγράμματα
  • στις συνεδριάσεις του ελληνόγλωσσου και ξενόγλωσσου προσωπικού στους χώρους όπου εργάζονται 

με βάση την εμπειρία, τα -τυπικά και άλλα- προσόντα και την προσφορά τους. Προς το  παρόν  δε λείπουν τα φαινόμενα συνεργασίας με τους "συγγενείς"  από την Ελλάδα σε ώρα ανάγκης,   και εξαφάνισης  τους δια της πλαγίας  από τον ορίζοντα  όταν φτάνει η ώρα της μοιρασιάς. Το ίδιο θα χρειαστεί να  επιδιώξει  και η Ελλάδα, αν δεν προορίζει τους ανθρώπους της για εφεδρικό ωρομίσθιο προσωπικό με περιθωριακό ρόλο και λόγο στην εκπαίδευση της διασποράς. Διαφορετικά θα εισπράξουν όλες οι πλευρές τις συνέπειες, αν δεν τις έχουν  ήδη εισπράξει εκ των πραγμάτων.

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα