Πανεπιστήμιο της Χώρας των Βάσκων, εξετάσεις για τη γλώσσα: Α έτος - επίπεδο αρχαρίων (Τερέζα Χαλαβαζή)
EXAMEN DE LENGUA Υ LITERATURA GRIEGA
MODERNA - JUNIO 2007
Κείμενο : Η διασκέδαση στην
Ελλάδα.
Σήμερα όλος ο κόσμος
διασκεδάζει. Άλλοι πηγαίνουν
στο θέατρο, άλλοι στον
κινηματογράφο. Κάποιοι
διασκεδάζουν με μουσική. Άλλοι
πάλι πηγαίνουν εκδρομές.
Η διασκέδαση είναι απαραίτητη
για τη ζωή μας, που είναι τόσο
κουραστική σήμερα. Ξεχνάς για
λίγο όλα σου τα προβλήματα και
παίρνεις δύναμη για το αύριο.
Οι Έλληνες αγαπούν το γλέντι
και τη μουσική. Συχνά τα βράδια
πηγαίνουν στα κέντρα και στις
ταβέρνες, όπου πίνουν ρετσίνα,
κρασί ή ούζο και τρώνε διάφορους
πικάντικους μεζέδες. Όλα αυτά
δημιουργούν την κατάλληλη
ατμόσφαιρα για κέφι, τραγούδι
και χορό.
Η διασκέδαση στην Ελλάδα δεν
αφήνει ασυγκίνητους ούτε και
τους ξένους. Οι περισσότεροι
φεύγουν από την Ελλάδα με πολλές
και ωραίες αναμνήσεις από τα
ελληνικά γλέντια.
Λεξιλόγιο
η εκδρομή = excursion
απαραίτητος-η-ο = indispensable,
imprescindible, imperioso
κουραστικός-η-ό = fatigoso / molesto,
pesado
ξεχνάω = olvidar
τογλέντι = fiesta, juerga, francachela /
diversion
συχνά = amenudo
το κέντρο (για διασκέδαση) =
saladefiestas
πικάντικος-η-ο = sabroso, picante
ομεζές = tapa, aperitivo, entremes
δημιουργώ = crear, causar / fundar,
establecer
κατάλληλος = adecuado, apropiado,
pertinente
ασυγκίνητος-η-ο = duro, incommovible
τοκέφι = humor, animo, gana
η ανάμνηση = recuerdo, memoria
Ερωτήσεις :
1. Πώς διασκεδάζει ο κόσμος
συνήθως;
2. Γιατί η διασκέδαση είναι
απαραίτητη για τη ζωή μας;
3. Πώς διασκεδάζουν οι Έλληνες
τα βράδια;
4. Τα ελληνικά γλέντια αρέσουν
μόνο στους Έλληνες;
Να γράψετε ένα σύντομο
κείμενο στα ελληνικά. -
Θέμα ελεύθερο.
Να συμπληρώσετε τα κενά με
τον αόριστο των ρημάτων που
είναι στην παρένθεση.
1. Ο ξάδελφος μου που είναι
φοιτητής.....................πολύ αυτή
την
εβδομάδα. (διαβάζω)
2. Τα παιδιά..................το
παιχνίδι τους ως το βράδυ.
(συνεχίζω)
3. ...................ποτέ με αεροπλάνο;
(ταξιδεύω)
4. Όταν..............το έργο, τα
φώτα..................... (αρχίζω,
σβήνω)
5. Οι φίλοι μας
δε.................ακόμη από τις
διακοπές. (γυρίζω)
6. Το τρένο.................στο σταθμό
στην ώρα του. (φτάνω)
7. Δε.......................σήμερα, γιατί
δεν είχα καιρό. (μαγειρεύω)
8. Η Έλλη και ο
Νίκος..................στο γραφείο του
θείου τους πέρυσι.
(δουλεύω)
Να επιλέξετε τον τύπο του
ρήματος που ταιριάζει σε κάθε
πρόταση
1. Αύριο....................ψώνιαμε τη
Χριστίνα.
πήγαμε - θα πάω -
θα πηγαίνω
2. Τον επόμενο μήνα η
Μαριλού..................στην Ελλάδα.
ήταν - είναι - θα
είναι
3. .......................το μάθημα
σήμερα;
καταλάβατε -
καταλαβαίνατε - θα
καταλάβετε
4. Μεθαύριο.............έναν καφέ
όλοι μαζί.
πίνει - θα πιούμε
- ήπιαμε
5. Δεν σας.............στη χτεσινή
παράσταση.
βλέπω - είδα -
θα δω
6. Τι...............αύριο
βράδυ;................ένα έργο στην
τηλεόραση.
κάνει -θα κάνουμε -
κάναμε
θα βλέπουμε - θα
βλέπει - θα δούμε
7. Ποιος.....................την
ιστορική φράση " Εύρηκα";
έλεγε - θα λέει - είπε
Να γράψετε την πρόταση
κλίνοντας το ρήμα σε όλα τα
πρόσωπα.
- Χτες ...................στο τηλέφωνο
τη φίλη μου. (παίρνω)
-
-
-
-
-
Να γράψετε τον αόριστο και το
μέλλοντα (στιγμιαίο) των
ρημάτων
Ενεστώτας
Αόριστος Μέλλοντας
(στιγμιαίος)
1. αρχίζω
2. χορεύω
3. περιμένω
4. ακούω
5. γυρίζω
6. λέω
7.ψωνίζω
8.πληρώνω
9.θέλω
10. φεύγω
Να συμπληρώσετε τα κενά με τη
γενική των ουσιαστικών στην
παρένθεση.
1. Ελάτε, είναι η ώρα.............(το
φαγητό)
2. Τα μάτια............μου είναι
καστανά (η κόρη)
3. Γράψε το
τηλέφωνο......................(ο
γιατρός)
4. Το παιδί..........................μου
πηγαίνει στο σχολείο (η φίλη
μου)
5. Οι τσάντες.......................είναι
στο δωμάτιο (οι φοιτητές)
6. Πλύνατε τα
τζάμια..................(τα παράθυρα)
7. Τα μάγουλα .....................είναι
κόκκινα (τα παιδιά)
8. Ποια είναι η
τιμή.......................; (η
εφημερίδα)
Να συμπληρώσετε τα κενά με το
σωστό τύπο των επιθέτων που
είναι στην παρένθεση.
1. Έχουμε..............φίλους του
κόσμου (καλός)
2.Ο παππούς έχει........μαλλιά από
τον πατέρα μου. (πολύς)
3. Η φίλη σου
είναι...........γυναίκα που είδα
ποτέ. (ωραίος)
4.Εκεί
μένει...................άνθρωπος της
πόλης μας.(πλούσιος)
5. Τα φαγητά της μητέρας σου
είναι........από τα δικά μου
(νόστιμος)
6. Το φθινόπωρο τα πουλιά πάνε
σε.............κλίματα (ζεστός)
7. Δε συνάντησα άνθρωπο
με..................... χαρακτήρα από
αυτόν. (κακός)
8. Με το αεροπλάνο το ταξίδι
γίνεται........(σύντομος)
9. Έχει τις................. τιμές απ'
όλα τα μαγαζιά, αλλά
και.............
πράγματα (ακριβός, καλός)
10. Η πόλη μας έχει.........κλίμα
της χώρας (κακός).
Να γράψετε το επίρρημα ή την
αντωνυμία που ταιριάζει σε κάθε
πρόταση, (κάποιος-α-ο, τίποτα,
ποτέ, κάτι, καθόλου, πάντα)
1. Η Χαρούλα μου
τηλεφωνεί..........στα γενέθλια
μου.
2. Αυτό το παιδί δε
φοβάται.............
3. Δε θέλω................ζάχαρη στον
καφέ μου.
4. .....................χτύπησε την
πόρτα.
5. Η Ειρήνη δεν
αργεί.........................στη δουλειά
της.
6. Θέλω...................., αλλά δεν το
βρίσκω.
Σε ποιες προτάσεις οι
αντωνυμίες είναι λάθος;
1. Ο Γιάννης πήγε στον
κινηματογράφο μόνος του.
2. Εσύ θα κάνεις διακοπές μόνοι
σας;
3. Τα μεσημέρια τρώνε μαζί
μας.
4. Το παιδί πλένεται μόνα
τους.
5. Οι αδερφές μου γύρισαν από
την ταβέρνα μόνες τους.
Σε ποιες προτάσεις η άρνηση
δεν είναι σωστή;
1. Τον φώναξα, αλλά με δεν
άκουσε.
2. Γιατί δεν έρχεσαι μαζί μας;
3. Τους βλέπουμε δεν πολύ
συχνά.
4. Γιατί δεν έκλεισες την
πόρτα;
5. Θα δεν συναντήσω τους φίλους
μου το απόγευμα.
Να γράψετε τον αδύνατο τύπο
της αντωνυμίας όπως στο
παράδειγμα:
- Ξέρω την Εύα καιτο
Γιώργο.Τους ξέρω.
1. Βλέπω την Καίτη.
2. Δε διάβασα το βιβλίο του.
3. Αύριο θα προσέχω τα παιδιά.
4. Έγραψες τις ασκήσεις σου;
5. Οι επισκέπτες συνάντησαν
εσάς;
6. Ο πατέρας μου θα μου δώσει το
αυτοκίνητο.
7. Κάλεσαν την Αλέκα και τη
Μαρία στο σπίτι τους.
8. Τηλεφωνούν συχνά στους
γονείς τους.
9. Καταλαβαίνω τα ελληνικά.
10. Εγώ άκουσα εσένα.
11. Πώς λένε αυτό το κορίτσι;
12. Δε μίλησαν σε μας.
Να γράψετε την
υποτακτικήτων προτάσεων
σύμφωνα με το παράδειγμα.
1. Αύριο έχεις...............τα
γράμματα. (στέλνω)
- Αύριο έχεις να στείλεις τα
γράμματα.
2. Παρακαλώ, μπορώ................μια
πορτοκαλάδα; (έχω)
3. Τα παιδιά
θέλουν...................στην παραλία.
(παίζω)
4. Πρέπει..............................όλοι
μας τα ρήματα. (διαβάζω)
5. Μη φωνάζετε, δε
μπορεί......................το ραδιόφωνο.
(ακούω)
6. Πριν φύγετε,
έχετε......................τα μαθήματα
σας. (τελειώνω)
7. Μπορεί......................δελφίνια
στο ταξίδι. (βλέπω)
8. Προσπάθησε..........................για
λίγο ακίνητη. (μένω)
9. Απόψε το βράδυ
λέω.....................στο θέατρο.
(πηγαίνω)
10. Μήπως
θέλετε......................κάτι; (τρώω)