Πρόσφατα άρθρα

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Νέα Ελληνικά στο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι γεια χαρά,

Επιτέλους λίγα νέα από το Amsterdam. Στο Πανεπιστήμιο του Amsterdam κάνω μαθήματα στα τρία πρώτα έτη σπουδών.

Σόνια Σταμπουλίδου

16 Ιουνίου 2005

Στο πρώτο έτος σπουδών χρησιμοποιούμε τα βιβλία των Αρβανιτάκη «Επικοινωνήστε ελληνικά» που σίγουρα τα έχετε υπόψη σας. Κάνουμε και τα τρία βιβλία σε ένα έτος, γιατί τα μαθήματα γλώσσας στα δύο πρώτα έτη είναι εντατικά. Με το τρίτο έτος σπουδών έχω την διόρθωση των εργασιών τους (αυτών που γίνονται στα ελληνικά). Νομίζω ότι πιο ενδιαφέρον είναι να σας εξηγήσω τι γίνεται με το δεύτερο έτος σπουδών, όπου ετοιμάζω διδακτικό υλικό.

Τα μαθήματά μου στο δεύτερο έτος σπουδών επικεντρώνονται στον προφορικό λόγο και είναι δύο ώρες βίντεο (κατανόηση προφορικού λόγου) και δύο ώρες συζήτηση (παραγωγή προφορικού λόγου).

Με το σκεπτικό ότι πρέπει να υπάρχει διαβάθμιση στη δυσκολία έχω οργανώσει τα βίντεο έτσι ώστε στα πρώτα να υπάρχει ένας ομιλητής που παρουσιάζει ένα θέμα και να μιλάει αργά και καθαρά. Αρχίζω με κάποια βίντεο από την Βουλή των Εφήβων όπου οι έλληνες μαθητές παρουσιάζουν πολύ ενδιαφέροντα θέματα (ρατσισμός, εκπαίδευση, κλπ). Τα βίντεο αυτά είναι πάρα πολύ καλά, γιατί μέσα σε 5-8 λεπτά ολοκληρώνεται ένα θέμα (και εξαιτίας της μικρής διάρκειας μπορείς να γυρίσεις την κασέτα μπρος-πίσω πολλές φορές) και προσφέρουν πολύ ενδιαφέροντα θέματα για συζήτηση.

Συνεχίζω με κάποια ταξιδιωτικά ντοκιμαντέρ. Χρησιμοποιώ αποσπάσματα, από την εκπομπή «Ταξιδεύοντας» με την Μάγια Τσόκλη, όπου επίσης μιλάει ένα πρόσωπο αργά και καθαρά, ο λόγος είναι απλός και τα θέματα ενδιαφέροντα. Στη συνέχεια έχω αποσπάσματα από την εκπομπή «Εποχές και Συγγραφείς» όπου ναι μεν μιλάει ένας παρουσιαστής καθαρά, αλλά ο λόγος γίνεται πιο δύσκολος (φέτος είδαμε Καρυωτάκη, Ρίτσο, Ελύτη, Εμπειρίκο). Στα επόμενο βίντεο οι ομιλητές είναι περισσότεροι και γίνεται διάλογος. Αυτός ο κύκλος αρχίζει με εκπομπές συζητήσεων (όχι παράθυρα) πχ συζήτηση για την θανατική ποινή, συζήτηση για την ελληνική γλώσσα με τους Μπαμπινιώτη, Σαμαράκη, Φίλια. Προχωράμε σε πιο φυσικές καταστάσεις όπως σήριαλ (πολύ τους άρεσαν οι θανάσιμες πεθερές), ρεπορτάζ και τελειώνουμε με ειδήσεις που θεωρούνται από τους φοιτητές το πιο δύσκολο (συμφωνώ μαζί τους).

Με το ίδιο σκεπτικό έχω οργανώσει τα μαθήματα συζήτησης. Ξεκινώ με τα εύκολα: διαλόγους δευτέρου και τρίτου επιπέδου και προχωράμε σιγά σιγά σε συζητήσεις πάνω σε θέματα που συνήθως τα συνδυάζουμε με τα βίντεο πχ ρατσισμός, παρουσίαση στην τάξη μιας χώρας στην οποία έχουν ταξιδεύσει οι φοιτητές μου, παρουσίαση ενός ποιήματος από τους ποιητές που έχουμε δει στα βίντεο. Κάθε φοιτητής πρέπει να παρουσιάζει στην τάξη κάτι από κάθε θεματικό κύκλο.

Αργότερα φέρνουν οι ίδιοι θέματα από την επικαιρότητα πχ η δολοφονία του Theo van Ghogh, το ευρωσύνταγμα (το οποίο οργανώθηκε με τη μορφή debate) και ορίζεται από πριν ένας που συντονίζει τη συζήτηση έτσι ώστε εγώ να μιλάω όλο και πιο λίγο.

Είναι σημαντικό οι κασέτες να ανανεώνονται (οι ειδήσεις και τα ρεπορτάζ κάθε χρόνο) γιατί φθείρονται από το γύρισμα μπρος-πίσω, αλλά και επειδή τα θέματα πρέπει να είναι κοντά στην τρέχουσα πραγματικότητα.

Λυπάμαι αλήθεια που δεν θα είμαι στο σεμινάριο, ελπίζω σύντομα να δοθεί μια άλλη ευκαιρία. Να είστε όλοι καλά – καλό καλοκαίρι

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα