Πρόσφατα άρθρα

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Λογοτεχνία: η θεωρητική και η δημιουργική άποψη

[color=blue]Με τη λήξη του πανεπιστημιακού έτους στους αντίποδες επανέρχομαι σε δύο θέματα για τη λογοτεχνία που έχουν ακροθιγώς συζητηθεί και παλαιότερα, και που κατά τη γνώμη μου έχουν παραμεληθεί στις Φρυκτωρίες. Με δύο ηλεκτρονικές διευθύνσεις: Η πρώτη οδηγεί στο αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου [b]«Χώρες της Θεωρίας. Ιστορία και Γεωγραφία των Κριτικών Αφηγημάτων»[/b] που έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, το οποίο δίνει μια εικόνα της προβληματικής που υπάρχει στον ελληνικό χώρο για τη θεωρία της λογοτεχνίας και τη θεωρία στις ανθρωπιστικές επιστήμες γενικότερα. Αντιπαρέρχομαι το ενδιαφέρον ερώτημα αν είναι δυνατή η διδασκαλία της λογοτεχνίας (κατά τη γνώμη μου όχι), για να διατυπώσω τα εξής πιο πρακτικά: • Τι είναι λογοτεχνικό κείμενο σήμερα και τι θα είναι στο μέλλον • Πώς ένας κώδικας των θεωριών σαν αυτόν που εν μέρει αναφέρεται στο πρόγραμμα μπορεί να χρησιμεύσει σαν οδηγός για την κατανόηση ενός λογοτεχνικού κειμένου (των θεωριών ή τρόπων της αφήγησης συμπεριλαμβανομένων) Σχετικά με τα παραπάνω δεν μπορώ να μην παρατηρήσω ότι η επίσημη εκδοχή σχετικά με το τι είναι έντεχνος λόγος, κι αυτό ισχύει για κάθε εποχή, έχει αποκλείσει άλλες μορφές γραφής, και σχεδόν ολοκληρωτικά τον προφορικό λόγο. Ότι στην επίσημη εκδοχή της νεοελληνικής λογοτεχνίας υπάρχει μια κατανοητή μεν αλλά και κάποτε ενοχλητική εμμονή στη γενιά του ’30, καθώς και γενικότερα σιωπή για τη λογοτεχνική παραγωγή μετά τη δεύτερη μεταπολεμική γενιά (’70)-αν θεωρήσουμε ότι ο όρος «γενιά» είναι «δόκιμος» μετά τη σύνδεση του με το πατριαρχικό σόι/γένος. Τελικά αναρωτιέται κανείς αν θελήσει να δώσει στους ξένους μια δίκαιη εικόνα της ελληνικής λογοτεχνίας, ποια αντιπροσωπευτικά κείμενα θα άξιζε πραγματικά να συμπεριλάβει. Και για να μιλήσω πιο προσωπικά, ποια θέση θα είχε σ’ αυτά το φύλο μου και ποια οι γράφοντες/ουσες που βρίσκονται στην ηλικία των σημερινών φοιτητών ή κοντά στη δικιά μου. http://www.theory.ucy.ac.cy/index.php?option=com_content&task=view&id=22... Η δεύτερη ηλεκτρονική διεύθυνση οδηγεί μέσα από τις σελίδες της εφημερίδας Sydney Morning Herald στην κριτική παρουσίαση της γνωστής ταινίας των [b]Παντελή Βούλγαρη-Ιωάννας Καρυστιάνη «Οι νύφες»[/b]. Μια ταινία που είναι κατά τη γνώμη μου δείγμα δημιουργικής ανάγνωσης ενός λογοτεχνικού κειμένου, ή -για να το πω αλλιώς- της προσέγγισης της λογοτεχνίας μέσα από την τέχνη. Η παρουσίαση συνοδεύεται από ένα trailer(πατήστε στο trailer στα δεξιά της σελίδας, χρειάζεστε δυνατό ήχο, και στην οθόνη που θα παρουσιαστεί περιμένετε να τελειώσουν οι διαφημίσεις). Για όσους δε διαβάζουν αγγλικά, στο τέλος ο κριτικός της εφημερίδας αναφέρεται στο θέμα της σεξουαλικής εκμετάλλευσης των Ελληνίδων που μετανάστευσαν στο εξωτερικό σα νύφες και έχει επιφυλάξεις για το πώς η ελληνική διασπορά θα αποδεχτεί μια τέτοια άποψη τη στιγμή που ο σκηνοθέτης με τη χρησιμοποίηση γυναικείου γυμνού στην ταινία του δεν αποδεικνύεται ηθικά υπεράνω. Ενδιαφέρουσα επισήμανση, αν μη τι άλλο για το διαφορετικό τρόπο με τον οποίο δύο κοινωνίες, στη συγκεκριμένη περίπτωση η ελληνική και η αυστραλέζικη, αντιμετωπίζουν τον ερωτισμό εν γένει, και πιο ειδικά σα δημόσιο θέαμα. http://www.smh.com.au/news/reviews/brides/2005/09/28/1127804540630.html Τελειώνοντας θα ήθελα να εκφράσω τη χαρά μου για την απονομή του φετινού βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας στο [b]Χάρολντ Πίντερ[/b]. Το γεγονός ότι ένας κατεστημένος διεθνής οργανισμός επέλεξε να τιμήσει έναν άνθρωπο του θεάτρου δείχνει ότι αναγνωρίζει την αξία μιας τέχνης που είναι ταυτόχρονα γραφή- σώμα - φωνή - ομαδική επικοινωνιακή λειτουργία και η οποία ως τώρα αντιμετωπιζόταν από λίγο έως πολύ ως παραλογοτεχνία. [size=9][i]Ευχαριστίες σε όσους έστειλαν φέτος κείμενα για τη λογοτεχνία αρχής γενομένης με τις περσινές σημειώσεις για τη νεοελληνική λογοτεχνία του Νίκου Διονυσόπουλου. Δεν είναι εξίσου ευχάριστο να βλέπει κανείς να επωφελείται κάποιος της δουλειάς ενός άλλου χωρίς ούτε ένα ευχαριστώ-όνομα δε γράφω, ο νοών νοείτω.[/i][/size][/color]

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα