Πρόσφατα άρθρα

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Σκοποί της διδασκαλίας της λογοτεχνίας

Πέρασαν δύο εβδομάδες και δεν είχα κανένα νέο σας. Ούτε σχόλια, ούτε άλλες προτάσεις γύρω από τους στόχους και το χρονοδιάγραμμα. Δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν: είτε σας κάλυψαν απόλυτα οι δικές μου προτάσεις είτε εκπέμπουμε σε τελείως διαφορετικό μήκος κύματος οπότε σκεφτήκατε «τι να λέμε τώρα…». Ελπίζω πάντως πως δε συμβαίνει το δεύτερο, αλλά ακόμη κι αν διαφωνούμε τελείως, όπως μπορεί να συμβεί στο μέλλον, είμαστε εδώ για να συζητάμε ελεύθερα και χωρίς δεύτερες σκέψεις, ελπίζω. Λέω να προχωρήσουμε στο κυρίως θέμα μας που είναι οι σκοποί της διδασκαλίας της λογοτεχνίας γενικά και ειδικά ως μέρος της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας. Η διατύπωση σκοπών για τη διδασκαλία ενός αντικειμένου δεν είναι κάτι αθώο ούτε αντικειμενικό αλλά καθορίζεται από τις αντιλήψεις που έχουμε για το ρόλο της εκπαίδευσης μέσα στη σύγχρονη κοινωνία και το εθνικό κράτος, καθώς και από τις θεωρίες που επιλέγουμε για να περιγράψουμε τις ιδιότητες και τις δυνατότητες του αντικειμένου προς διδασκαλία, στην περίπτωσή μας της λογοτεχνίας. Στο κείμενο του Γρηγόρη Πασχαλίδη που θα βρείτε στην ενότητα «υποστηρικτικό υλικό» εκθέτονται κάποιες από τις γενικές αρχές που συμμεριζόμασταν όσοι ιδρύσαμε το 1994 την Ομάδα Ερευνας για τη Διδασκαλία της Λογοτεχνίας. Συνοψίζω εδώ τηλεγραφικά κάποιους από τους σκοπούς που πιστεύω ότι πρέπει να υπηρετεί η διδασκαλία της λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε φυσικούς ομιλητές της γλώσσας στην οποία διαβάζεται η λογοτεχνία: · Αν ορίσουμε τον πολιτισμό (με τη βοήθεια των Πολιτισμικών Σπουδών ή cultural studies) ως ένα ετερογενές και συγκρουσιακό πεδίο παραγωγής νοημάτων, αναπαραστάσεων, αξιών και πρακτικών, και αν θεωρήσουμε ότι η λογοτεχνία με την τεράστια ποικιλία της σε μορφές και είδη αποτελεί ένα προνομιακό μέσο παραγωγής και διάδοσης αυτών των νοημάτων, αξιών κλπ, τότε το μάθημα της λογοτεχνίας δε μπορεί παρά να έχει ως σκοπό την κριτική αγωγή στο σύγχρονο πολιτισμό, την ισότιμη και δημιουργική συμμετοχή των μαθητών σε όσο το δυνατόν περισσότερες όψεις του. · Ως αποτέλεσμα του παραπάνω σκοπού προκύπτει ο δεύτερος που δεν είναι άλλος από τη συμβολή του μαθήματος στη διαμόρφωση της ταυτότητας του κάθε μαθητή χωριστά, δηλαδή την κατανόηση του εαυτού του, των εμπειριών του, των συνθηκών μέσα στις οποίες ζει. Απαραίτητο γι αυτό είναι η σύνδεση της λογοτεχνίας που διαβάζουμε με το παρόν, με τα προβλήματα που απασχολούν τους μαθητές. · Τελικά η λογοτεχνία χρησιμοποιείται στο μάθημα ως ένα πολύ δυναμικό μέσο επικοινωνίας τόσο ανάμεσα στον μαθητή αναγνώστη και στους κόσμους των κειμένων αλλά και μεταξύ των ίδιων των μαθητών αναγνωστών οι οποίοι ασκούνται στη χρήση όλο και περισσότερων αναγνωστικών στρατηγικών, αλλά και στην παραγωγή λόγου, προφορικού και γραπτού, προκειμένου να διαπραγματευτούν τα νοήματα και τις συμβολικές μορφές που συναντούν στα κείμενα. Δε χρειάζεται ίσως να τονιστεί ότι η γλωσσική ωφέλεια που προκύπτει είναι μεγάλη αν και εντελώς έμμεση, στη μορφή κυρίως της συσσωρευμένης γλωσσικής εμπειρίας και όχι της εκμάθησης γλωσσικών κανόνων με τη βοήθεια των λογοτεχνικών κειμένων, όπως τόσα χρόνια γινόταν στην εκπαίδευση. Αν τώρα στραφούμε προς το δικό σας χώρο, τη διδασκαλία δηλαδή της ξένης γλώσσας σε φοιτητές, σε ανθρώπους δηλαδή κάποιας ηλικίας οι οποίοι έχουν ήδη ένα, περισσότερο ή λιγότερο πλούσιο, ρεπερτόριο αναγνωστικών δεξιοτήτων και προφορική επάρκεια στη μητρική τους γλώσσα, αλλά όχι στην ξένη στην οποία καλούνται να διαβάσουν λογοτεχνία, πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε τους παραπάνω σκοπούς στους δικούς σας μαθητές; Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ανάγνωση της λογοτεχνίας στη δική σας περίπτωση σκοπεύει: · Στην κριτική αγωγή στον ελληνικό πολιτισμό · Στην επαναδιαπραγμάτευση της ταυτότητάς τους μέσα από το διάλογο με τα κείμενα ενός άλλου πολιτισμού · Στη χρήση της λογοτεχνίας ως μέσο επικοινωνίας, γραπτής και προφορικής, και αφορμή για την παραγωγή λόγου Σας καλύπτουν οι παραπάνω σκοποί; Μήπως έχετε να προσθέσετε κάποιον ακόμη ή να αναδιατυπώσετε κάτι; Θα ήθελα να καταλήξουμε, όσο γίνεται, σε κάποιους σκοπούς που να μας εκφράζουν και να μας αντιπροσωπεύουν, γιατί έτσι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε άνετα και στο τι πρέπει να διδάσκουμε και στο πώς. Βενετία Αποστολίδου Ακολουθώντας τον παρακάτω δεσμό, θα οδηγηθείτε σε σχετικό κείμενο που προτείνω ως υποστηρικτικό υλικό για τη συνέχιση της συζήτησης αυτής: http://www.komvos.edu.gr/fryktories/modules.php?name=Downloads&d_op=view...

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα