Πρόσφατα άρθρα

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ανάγνωση λογοτεχνίας και γλωσσική επάρκεια

Ανάγνωση λογοτεχνίας και γλωσσική επάρκεια. Το ζήτημα της «κατανόησης». Λέω να προχωρήσω με ένα καινούριο θέμα το οποίο νομίζω ότι είναι πολύ σχετικό με τη δουλειά που κάνετε. Διαβάζετε με τους μαθητές σας, οι οποίοι είναι αλλόγλωσσοι, λογοτεχνικά κείμενα. Υποθέτω ότι συχνά έχετε την αίσθηση ότι δεν καταλαβαίνουν, ότι δεν βγάζουν νόημα από το κείμενο και πιστεύετε μάλλον ότι η αιτία γι αυτό είναι η ελλιπής γνώση της ελληνικής γλώσσας. Το ερώτημα είναι το εξής: Κατά πόσον η ελλιπής κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας θεωρείται υπεύθυνη για την αδυναμία κατανόησης του κειμένου, με άλλα λόγια η κατανόηση του κειμένου εξαρτάται από τη γλωσσική επάρκεια; Είναι πράγματι έτσι; Ας δούμε υπό ποιες προϋποθέσεις κατανοούμε όλοι μας ένα κείμενο που διαβάζουμε. · Πρώτη και βασικότερη προϋπόθεση είναι να έχουμε κίνητρο, ενδιαφέρον, κάποιο λόγο τέλος πάντων για να διαβάσουμε το κείμενο. Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι που μας ωθούν να διαβάσουμε ένα κείμενο: από την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών της καθημερινής ζωής μέχρι τις πιο σύνθετες ανάγκες μάθησης και επικοινωνίας. · Μετά το κίνητρο, απαραίτητη για την κατανόηση είναι, βέβαια, κάποια γλωσσική επάρκεια. Φυσικά δε μπορούμε να καταλάβουμε ένα κείμενο σε μια γλώσσα που δε γνωρίζουμε καθόλου. Αλλά ακόμη και στη γλώσσα που γνωρίζουμε, στη μητρική μας λ.χ., είμαστε επαρκείς αναγνώστες κάθε είδους κειμένου, κάθε γλωσσικής ποικιλίας, κοινωνικού ή επιστημονικού ιδιόλεκτου, συγγραφικού ύφους ή λογοτεχνικής τεχνοτροπίας; Όχι βέβαια. Δεν υπάρχει αναγνώστης που να είναι επαρκής για κάθε είδους ανάγνωση. Αρα, ας ξεκινήσουμε ανάποδα. Κάθε αναγνώστης, ανάλογα με το γλωσσικό του επίπεδο, τις γνωστικές αποσκευές, τα ενδιαφέροντα και τα κίνητρα του, μπορεί να είναι επαρκής για κάποιο είδος κειμένου. · Για την κατανόηση ενός κειμένου μεγάλη σημασία έχουν επίσης οι γνωστικές και πολιτισμικές αποσκευές του αναγνώστη. Αν ένα κείμενο μιλά για φυσικά ή κοινωνικά φαινόμενα για τα οποία δεν έχουμε ιδέα ή για ιστορικά γεγονότα για τα οποία επίσης δεν γνωρίζουμε τίποτε, θα δυσκολευτούμε πολύ να το κατανοήσουμε. · Η τελευταία προϋπόθεση, που συνδέεται ακριβώς με τα παραπάνω, είναι τα ερωτήματα που έχει ή δεν έχει ο αναγνώστης πριν από την ανάγνωση του κειμένου. Οι μελετητές της ανάγνωσης συμφωνούν ότι η ανάγνωση είναι πάντα επιλεκτική. Διαβάζοντας προσπαθούμε να απαντήσουμε σε ερωτήματα που έχουμε εκ των προτέρων, είτε τα συνειδητοποιούμε, είτε όχι. Τα παραπάνω και πολλά άλλα αναλύω σ’ ένα κείμενο μου με τίτλο «Ανάγνωση και ετερότητα» που βρίσκεται στον κόμβο www.kleidiakaiantikleidia.net. Είναι ένας κόμβος που εξετάζει εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης για αλλόγλωσσους. Επισκεφτείτε τον! Λοιπόν τα ερωτήματα που έχουν, για μένα, ενδιαφέρον είναι τα εξής: 1. Τι διαπιστώνετε από την εμπειρία σας; Εχετε παραδείγματα μαθητών που αν και δεν γνωρίζουν καλά ελληνικά καταλαβαίνουν σχετικά εύκολα ένα λογοτεχνικό κείμενο, επειδή συντρέχουν άλλοι λόγοι όπως το ισχυρό κίνητρο ή οι πλούσιες γνωστικές και πολιτισμικές αποσκευές; 2. Όταν δεν καταλαβαίνουν οι μαθητές σας, πού αναζητάτε τα αίτια; Τα αναζητάτε μονάχα στη γλώσσα και σπεύδετε να τους διδάξετε ένα νέο γραμματικό φαινόμενο ή να τους εξηγήσετε περισσότερες λέξεις; Μήπως φταίει κάτι άλλο; Τι μπορεί να είναι αυτό; 3. Τα παραπάνω σε τι συμπεράσματα μας οδηγούν για τη χρήση της λογοτεχνίας στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας;

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα