Γιάννης Ζηκούδης: θεματικό λεξιλόγιο (εκπαίδευση)
Ο σκοπός τους είναι τριπλός:
1. Να βρουν οι φοιτητές συγκεντρωμένο σε ένα ενιαίο κείμενο λεξιλόγιο σχετικό με το θέμα και επισης το ίδιο θέμα παρουσιασμένο σε παράλληλες διασκευές με κυμαινόμενης δυσκολίας επίπεδο κατανόησης.
2. Να βρουν σε γραπτό λόγο τα ελληνικά αντίστοιχων εκφράσεων που συνήθως συνοδεύουν το θέμα στην αγγλική και δεν είναι εύκολο για νεους χρήστες της ελληνικής γλώσσας από μόνοι τους και αυτόματα να δημιουργήσουν τέτοιες εκφράσεις με δικούς τους αυτοσχέδιους συνδυασμούς απλών λέξεων. Το κείμενο δίνεται παράλληλα σε ελληνική και αγγλική εκδοχή. Οι συνάδερφοι μπορούν να αντικαταστήσουν την αγγλική με τη γλώσσα της χώρας στη οποία διδάσκουν.
3. Να μπορέσουν οι φοιτητές να αποστηθίσουν το κείμενο και να το αναπαράγουν γραπτά ή προφορικά, αυτούσιο ή αποσπασματικά μέσω ερωτο-απαντήσεων. Διασκεδαστική αλλά και πολύ παραγωγική άσκηση είναι να δοθούν ρόλοι στους φοιτητές και να παρουσιάσουν το θέμα μέσα από αυτούς τους ρόλους. Πχ: Ειδικός Περιβαντολόγος ή Εκπρόσωπος της WWF κλπ δίνει συνέντευξη για το περιβάλλον και τα προβλήματά του / Εκπαιδευτικός, πολιτικός, Υπουργός Παιδείας κλπ δίνει συνέντευξη για την κατάσταση της εκπαίδευσης στη χώρα του / Δήμαρχος ενός νησιού μιλάει για τις επιπτώσεις του Τουρισμού στην τοπική κοινωνία και τον παραδοσιακό τρόπο ζωής.
Είναι πιστεύω κοινή διαπίστωση όλων των συναδέλφων ότι συνήθως οι φοιτητές είναι απρόθυμοι να μιλήσουν δημόσια, μπροστά σε ακροατήριο, από φόβο ότι θα κάνουν λάθη και ότι αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην δημόσια εικόνα τους. Είναι απίστευτο το πόσα πολλά επενδύουμε όλοι μας στον τρόπο εκφοράς λόγου. Η τεχνική αυτή προετοιμασίας υλικού για παρουσίαση θέλω να πιστεύω ότι βοηθάει τους ομιλητές να έχουν κάτι έτοιμο και προβαρισμένο ώστε να μη χρειάζεται να σκέφτονται το υλικό αλλά να προσηλώνονται στην ομιλία. Επίσης η υπόδυση ρόλων είναι ψυχολογικό τέχνασμα που δίνει πολύ άνεση και ελευθερία στην έκφραση καθώς τα όποια "λάθη" ή ατέλειες στην έκφραση αποδίδονται στο ρόλο και όχι άμεσα στον ομιλούντα. Αξίζει να υπενθυμίσω ενδεχομένως ότι η όλη διαδικασία που περιγράφω εδώ αποσκοπεί στο να εξυπηρετηθεί ο πολύ σημαντικός στόχος στην διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας που είναι να μιλήσουν οι φοιτητές όσο γίνεται περισσότερο στην τάξη και να μειωθεί ο χρόνος που μιλάει ο διδάσκων. Καλή τύχη σε όσους το δοκιμάσουν.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Η Ελλάδα έχει μεγάλο πρόβλημα ανεργίας. Τα σχολεία δεν δίνουν αρκετές πληροφορίες για το πώς να βρει κανείς δουλειά. Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι παλιομοδίτικο (απαρχαιωμένο)/ έχει πολλά προβλήματα. Δεν υπάρχουνα αρκετά εργαστήρια για να κάνουν οι μαθητές πειράματα. Οι δάσκαλοι δεν παρέχουν στους μαθητές πρακτική γνώση. Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν προετοιμάζει τους φοιτητές για την ενήλικη ζωή. Οι σπουδαστές δεν έχουν αρκετές πληροφορίες (αρκετή ενημέρωση) για τα πραγματικά προβλήματα που τους ταλαιπωρούν, όπως για παράδειγμα το aids, αφροδήσια νοσήματα και κίνδυνοι, ναρκωτικά. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι συντηρητικό. Οι σπουδαστές, οι καθηγητές και η κοινωνία πρέπει να κάνουν κάτι για να βελτιώσουν την εκπαίδευση. Η κυβέρνηση πρέπει να χτίσει μοντέρνα (σύγχρονα) σχολεία με μεγάλα εργαστήρια και χώρους άθλησης. |
Education. What do you think about the educational system? Greece has a big unemployment problem. Schools don’t give enough information about how to find a job. The educational system in Greece is old-fashioned / has a lot problems. There are not enough labs to do experiments. Teachers don’t provide students with practical knowledge. The educational system doesn’t prepare young people for adult life. Students don’t get enough information about the real problems that trouble them such as aids, sexual diseases and dangers, drugs. The educational system is conservative. Students, teachers and society must do something to improve education. The government ought to build modern schools with big laboratories and sport facilities.
|
Το εκπαιδευτικό σύστημα στην χώρα σου είναι απαρχαιωμένο; Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας σου προετοιμάζει τους νέους για την ενήλικη ζωή;
1) δεν δίνει αρκετή ενημέρωση για τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι άνθρωποι σήμερα: σεξουαλικά προβλήματα, προβλήματα με ναρκωτικά, επαγγελματικό προσανατολισμό. 2) δεν παρέχει στους μαθητές την ψυχολογική υποστήριξη που χρειάζονται για να ξεπερνούν τις ανησυχίες και τα συναισθηματικά προβλήματα της εφηβείας. 3) δίνει έμφαση σε επιστημινική γνώση για τον κόσμο γενικά, αντί να αντιμετωπίζει θέματα που ταλαιπωρούν (ταλανίζουν, βασανίζουν) τους νέους σήμερα. 4) οι καθηγητές δεν βοηθούν τους μαθητές να αντιληφθούν ποια είναι τα ταλέντα και οι δεξιότητές τους, ούτε τους δείχνουν πώς να τα θέσουν σε εφαρμογή (να τα χρησιμοποιήσουν, αναπτύξουν, αξιοποιήσουν) ώστε να μπορούν να βρουν μια δουλειά κατάλληλη για αυτούς. 5) δεν υπάρχει ποικιλία αντικειμένων (μαθημάτων) / τα περισσότερα αντικείμενα είναι υποχρεωτικά και δεν υπάρχει ποικιλία για να μπορέσει κανείς να διαλέξει 6) δεν βοηθάει τους φοιτητές να δημιουργήσουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες, ανεξάρτητα μυαλά, υπεύθυνα άτομα με ηθικές αξίες και ποικιλία ενδιαφερόντων που φτάνουν πέρα από την προσωπική τους ανάπτυξη και ικανοποίηση. |
Is the educational system in your country obsolete? Does the educational system of your country prepare young people for adult life?
1) It doesn’t give enough information about the real problems young people face today: sex problems, drug problems, career development ( how to get a job ). 2) It doesn’t provide students with the psychological support they need in order to get over the anxieties and the emotional problems of teen age years (puberty). 3) It places emphasis on scientific knowledge about the world at large instead of tackling issues that beset the young people of today. 4) Teachers don’t help people realise their talents and skills, nor do they show them how best to put them into practice (use them / develop them) so that they will be able to choose a job suitable to them. 5) There isn’t a variety of subjects/ most subjects are obligatory and there is not a variety of subjects to choose from) 6) It doesn’t help students create complete (well rounded) personalities, independent minds, responsible individuals with moral values and a variety of interests that go beyond their personal advancement and gratification |
Η εκπαίδευση θα έπρεπε να είναι αστεία και διασκεδαστική; ΥΠΕΡ 1) Η εκπαίδευση θα είναι πιο ευχάριστη και έτσι πιο ελκυστική για τους νέους 2) Οι μαθητές δείχνουν μικρότερη αντίσταση στις πιέσεις που η μαθησιακή διαδικασία συνεπάγεται / επιβάλει / απαιτεί 3) Οι σχέσεις ανάμεσα σε καθηγητές και μαθητές βελτιώνονται και με αυτό τον τρόπο το πέρασμα των πληροφοριών από δάσκαλο σε μαθητές διευκολύνεται. ΚΑΤΑ 1) Η εκπαίδευση είναι πάρα πολύ σοβαρό θέμα για να το παίρνει ο κόσμος χαλαρά (στα αστεία).Οι άνθρωποι θα έπρεπε να υιοθετούν σοβαρή στάση απέναντι στην εκπαίδευση. 2) Κάποιος βαθμός απόστασης θα πρέπει να υπάρχει ανάμεσα σε δάσκλο και μαθητή, έτσι ώστε οι καθηγητές να ασκούν εξουσία πάνω στις τάξεις τους και να μην επιτρέπουν την αταξία (αναρχία). 3) Μια από τις πιο σημαντικές παραμέτρους της εκπαίδευσης είναι η πειθαρχία. Όχι τόσο από την άποψη της συμπεριφοράς, αλλά με την έννοια ότι εκπαιδεύεις το μυαλό σου να αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα αποτελεσματικά και με συγκεκριμένη μέθοδο ή να συγκεντρώνεται πάνω στο αντικείμενο που σπουδάζεις. |
Should learning be made fun and enjoyable? For 1) Education will become more pleasant and therefore more attractive to young people. 2) Students show smaller resistance to the pressures that the learning procedure entails / imposes on them / demands. 3) The relations between teachers and students improve and in this way the passing of information from teacher to students is facilitated.
AGAINST 1) Education is far too important to people to take it lightly. People should adopt a more serious attitude towards education. 2) A certain degree of distance must exist between teacher and student, so that teachers can command authority on their classes and never let them get out of hand. 3) One of the most important aspects of education is discipline. Not so much in terms of behaviour but in the sense that you train your mind to deal with a problem effectively by means of a specific method or to concentrate on the subject you’re studying.
|