Πρόσφατα άρθρα

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Τουρίστας ή ταξιδιώτης - Μαρία Ζουμπουλίδου

Τουρίστας ή ταξιδιώτης;

Δίλημμα : Διακοπές με σουβενίρ, βαλίτσες και φωτογραφικές μηχανές ή

 με ένα δισάκι στον ώμο για ένα ταξίδι στο απρόβλεπτο;

 

Προτού ξεκινήσει κανείς το ταξίδι του για κάποιο προορισμό, μπορεί να επιλέξει αν του ταιριάζει να ταξιδέψει ως τουρίστας ή ως ταξιδιώτης. Μερικοί ίσως πουν ότι η όλη διαφορά είναι απλώς ένα παιχνίδι με τις λέξεις και τίποτε περισσότερο. Κι όμως...

 

Από τη μια υπάρχει ο τουρίστας, αυτός δηλαδή που, σύμφωνα με την ετυμολογία της λέξης, «γυρίζει» και επισκέπτεται διάφορα μέρη με σκοπό τις διακοπές, και από την άλλη ο ταξιδιώτης ο οποίος επιλέγει συνειδητά, από αγάπη για τα ίδια τα ταξίδια, την περιήγησή του σε νέους τόπους.

Ο τουρίστας είναι ο γραφικός τύπος με το κοντό σορτσάκι και τη φωτογραφική μηχανή κρεμασμένη στο λαιμό, που κυνηγάει πακέτα διακοπών σε ξενοδοχεία πολλών αστέρων. Αυτός που αγχώνεται αν εξαιτίας μιας πτήσης αλλάξει το πρόγραμμά του και δεν πρόκειται να φύγει ταξίδι, ανπροηγουμένως δεν έχει πάρει μαζί του όλες τις πιστωτικές κάρτες του προκειμένου να επιδοθεί στο αγαπημένο του καταναλωτικό σπορ, αυτό των αγορών. Το ταξίδι γι’ αυτόν είναι σαν το ταχυφαγείο – όλα πρέπει να γίνονται γρήγορα – για να μπορεί μετά να πει ότι πήγε σε περισσότερα μέρη και ότι τα πρόλαβε όλα σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτή η νοοτροπία του γρήγορου όμως καταστρέφει τη μαγεία του ταξιδιού. Ο τουρίστας μένει προσκολλημένος σε ό,τι του σερβίρουν τα πρακτορεία και οι τουριστικοί οδηγοί. Έτσι και ο ίδιος πέφτει στην παγίδα να χρησιμοποιεί το ταξίδι ως μέσο επίδειξης στο κοινωνικό του περιβάλλον είτε ως διέξοδο από τα προβλήματά του, με αποτέλεσμα όταν επιστρέφει στον τόπο του να του φαίνεται σαν να μην έχει πάει πουθενά.

 

Αντιθέτως ο ταξιδιώτης είναι ο τύπος που αφήνει πίσω το σπίτι του και ξεκινάει το ταξίδι του με μόνο σκοπό να χαθεί σε μονοπάτια κρυμμένα, σε σοκάκια που οδηγούν σε αδιέξοδο, για να καταλήξει στο τέλος σε γνώριμους δρόμους με «άλλα μάτια». Η επιθυμία του είναι να γνωρίσει το άγνωστο, γι’ αυτόν τον λόγο δεν φοβάται το τυχαίο και το απρόβλεπτο στις διαδρομές τουκαι πάντα επιλέγει τους δρόμους τους λιγότερο ταξιδεμένους. Γι’ αυτόν σημασία έχει «το ταξίδι για το ταξίδι», με στόχο να ζήσει περιπέτειες, να περιπλανηθεί όπως οι Τσιγγάνοι και να ξεχάσει την καταγωγή και την ταυτότητά του. Σε αυτό το πλαίσιο ο ταξιδιώτης οφείλει να είναι και λίγο «αμαρτωλός», δηλαδή να μπορεί να λέει περισσότερα «ναι» και λιγότερα «όχι». Κατά αυτόν τον τρόπο όλες οι εικόνες και οι εμπειρίες από τα μέρη που επισκέπτεται τον σημαδεύουν και γίνονται κομμάτια της ζωής του. Αλλά και πέρα από τα ταξίδια ο γνήσιος ταξιδιώτης, και στην ίδια του την πόλη να βρίσκεται, θα εξακολουθεί να ταξιδεύει με όλα τα μέσα, διακινδυνεύοντας την ασφάλεια της συνήθειας με την ομορφιά του απροσδόκητου.

 

Γι’ αυτό πριν από ένα ταξίδι το θέμα δεν είναι το πόσο μακριά θα πάει κανείς ή το πόσα χιλιόμετρα θα κάνει, αλλά χρειάζεται να είναι δεκτικός σε νέα ερεθίσματα και έτοιμος να βιώσει νέες εμπειρίες. Το πρόβλημα δεν είναι ότι ο τουρίστας ταξιδεύει για να περάσει καλά, να ξεκουραστεί και να μη σκέφτεται πολύ, αλλά το γεγονός ότι η εμπειρία του ταξιδιού του είναι χωρίς ουσία, σε αντίθεση με τον ταξιδιώτη που αποφασίζει να ταξιδέψει με σκοπό να γνωρίσει καλύτερα τον κόσμο και κατ’ επέκταση τον ίδιο του τον εαυτό...

 

Άρθρο της Μαρίας-Αγγελικής Παπαδοπούλου, ΒΗΜΑGAΖΙΝΟ,

Βήμα της Κυριακής, 23 Νοεμβρίου 2003, τ.163 ,σελ.154-155.

(με μικρές αλλαγές)

 

Σημειώστε με ένα σταυρό τα χαρακτηριστικά που αντιστοιχούν στον τουρίστα ή τον ταξιδιώτη σύμφωνα με το άρθρο :

 

Χαρακτηριστικά

Τουρίστας

Ταξιδιώτης

Επιλέγει ως προορισμό τον τόπο που θέλει να γνωρίσει πραγματικά.

 

 

Προτιμά τον εμπορευματοποιημένο τρόπο ταξιδιού.

 

 

Ταξιδεύει για να ξεχάσει τα προβλήματά του.

 

 

Είναι δεκτικός στο απροσδόκητο.

 

 

Δεν του αρέσει να παρεκκλίνει από το πρόγραμμά του.

 

 

Χρησιμοποιεί τα ταξίδια για κοινωνική επίδειξη.

 

 

Δεν αφήνεται στη μαγεία του ταξιδιού.

 

 

Το ταξίδι τον πλουτίζει σε εμπειρίες και ενισχύει την αυτογνωσία του.

 

 

Το ταξίδι ισοδυναμεί με περιπέτεια και περιπλάνηση.

 

 

Το ταξίδι είναι καταναλωτική εκτόνωση.

 

 

 

Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω θέματα:

 

1.      Πώς προτιμάτε να ταξιδεύετε; Ως τουρίστας ή ως ταξιδιώτης; Δικαιολογήστε την άποψή σας.

 

2.      Αφηγηθείτε ένα ταξίδι σας.

 

3.      Επιστρέφετε από ένα οργανωμένο ταξίδι που δεν εξελίχτηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα. Γράφετε μια επιστολή για να διαμαρτυρηθείτε στο τουριστικό γραφείο που οργάνωσε το ταξίδι και ζητάτε αποζημίωση...

 

 

Λεξιλογικές ασκήσεις

 

 

Αντικαταστήστε τις υπογραμμισμένες λέξεις με τη συνώνυμή τους από τις προτεινόμενες εντός παρενθέσεως :

1.      Προτού ξεκινήσει κανείς το ταξίδι...(πριν, αφού).

2.      Μερικοί ίσως πουν ότι είναι απλώς ένα παιχνίδι λέξεων...(πιθανόν να, μακάρι να)

3.      Ο τουρίστας αγχώνεται αν αλλάξει το πρόγραμμα εξαιτίας μιας πτήσης...(λόγω, χάριν).

4.      Πέρα από τα ταξίδια ο γνήσιος ταξιδιώτης θα εξακολουθεί να ταξιδεύει με όλα τα μέσα και στην ίδια του την πόλη...(εκτός από, μετά από).

5.      Ο τουρίστας παίρνει τις πιστωτικές του κάρτες προκειμένου να επιδοθεί στο αγαπημένο του καταναλωτικό σπορ...(με σκοπό να, υπό τον όρο να)

 

Βρείτε τα ουσιαστικά που αντιστοιχούν στα παρακάτω ρήματα :

1.      αγχώνεται Þ

2.      επιλέγει Þ

3.      καταλήγει Þ

4.      να περιπλανηθεί Þ

5.      να γνωρίσει Þ

6.      να ξεκουραστεί Þ

 

ταχυφαγείο(σ.13) Βρείτε τη σημασία της λέξης από τα συνθετικά της και μεταφράστε στα ελληνικά τις λέξεις που έχουν το ίδιο πρώτο συνθετικό ταχυ- και σημαίνουν :

1.      la Poste =>

2.      le prestidigitateur=>

3.      compteur de vitesse =>

4.      accélération du rythme des battements du cœur =>

5.      à rythme intense, rapide =>

6.      bateau rapide, vedette =>

7.      celui qui écrit vite =>

 

Συμπληρώστε τις παρακάτω προτάσεις με τις λέξεις : (το) αδιέξοδο, (η) διέξοδος,

(η) έξοδος, (τα) έξοδα.

1.      Όταν αισθάνεται άγχος και κούραση βρίσκει .....................................στη γιόγκα.

2.      Σε ένα δημόσιο κτίριο είναι υποχρεωτική ............................................κινδύνου.

3.      Τα .....................................του υπερβαίνουν τα έσοδα του γιατί του αρέσει η πολυτέλεια και συνεχώς δανείζεται χρήματα από τους φίλους του.

4.      Μην στρίψετε δεξιά γιατί θα βγείτε σε ............................................

 

 

Επανάληψη κλίσης των ουδετέρων : το γεγονός, το περιβάλλον (Ελληνικά με την παρέα μου 2 σελ. 158)

 

Επανάληψη ρημάτων μεσοπαθητικής φωνής. Αναγνωρίστε τους παρακάτω ρηματικούς τύπους :

επισκέπτεται, αγχώνεται, να επιδοθεί, να γίνονται, να χαθεί, φοβάται, να περιπλανηθεί, να βρίσκεται, χρειάζεται, να ξεκουραστεί, να σκέφτεται.

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα