Στόχοι και διδασκαλία.
Θα ήθελα σε αυτή την επικοινωνία μου να ξεκινήσω από την επιστολή της Μαρίας Χάρενμπεκ, γιατί νομίζω ότι θέτει με σαφήνεια τα προβλήματα που αναφύονται κατά τη διδασκαλία της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Η γνώση δε των προβλημάτων είναι ένα βήμα προς την επίλυσή τους. Είναι, λοιπόν, β α σ ι κ ό τ α τ η προϋπόθεση να ξέρουμε σε ποιους απευθυνόμαστε. Συγκεκριμένα: ποιοι μαθαίνουν ελληνικά, γιατί μαθαίνουν, τι επίπεδο γλωσσικής επάρκειας διαθέτουν; Αλλά και ποιοι είναι οι δικοί μας στόχοι, ημών των διδασκόντων. Ίσως φαίνομαι απόλυτη ή "παραδοσιακή", ίσως να "φταίει" το γερμανικό περιβάλλον, αλλά δεν μπορώ να δεχθώ αβασάνιστα γενικόλογες προτάσεις από αυτές που κυκλοφορούν στο δικτυακό μας τόπο. Καλά για παράδειγμα τα κόμικς, αλλά προϋποθέτουν καλή γνώση τις γλώσσας και ίσως ενδιαφέρουν ένα Α κοινό. Οι δικοί μου φοιτητές έχουν πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις, που ορίζονται άλλωστε από τον Κανονισμό Διδασκαλίας του Τομέα Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, γιατί όταν τελειώσουν τα 2 πρώτα εξάμηνα θα πάρουν το Zertifikat, που σημαίνει συγκεκριμένη γνώση και επικοινωνιακή ικανότητα, γραπτή και προφορική (επιστολές, επικοινωνία για καθημερινές ανάγκες, διάφοροι ρόλοι)). Ανάλογος προγραμματισμός υπάρχει και για τα επόμενα επίπεδα. Κατόπιν αυτών αναρωτιέμαι και προτείνω μήπως θα πρέπει στις Φρυκτωρίες να υπάρξει μια κατηγοριοποίηση στόχων και διδακτικών προτάσεων ώστε να μην χάνουμε πολύτιμο χρόνο διαβάζοντας προτάσεις που για κάποιους είναι χρήσιμες ενώ για άλλους αναποτελεσματικές. Ό,τι κάνω εγώ δεν αφορά τους συναδέλφους που δουλεύουν με διαφορετικές συνθήκες και ό,τι κάνουν αυτοί ίσως είναι πολύ μακριά από τις δικές μου ανάγκες. Εκτός και αν θέλουμε απλώς να διακινούνται απόψεις γενικές, ορισμένες φορές και αόριστες, με σκοπό μόνο την επικοινωνία. Από κει και πέρα, επειδή βλέπω και σοβαρές προτάσεις κυρίως στο Ηλεκτονικό Εργαστήριο, προτείνω μια άλλη διαμόρφωση του δικτυακού τόπου έτσι ώστε να φθάνω εύκολα σε αυτό που με ενδιαφέρει και όχι ύστερα από χρονοβόρα περιπλάνηση σε κείμενα με περιορισμένη χρησιμότητα. Βέβαια το λέω εγώ αυτό, γιατί οι 16 ώρες μόνο διδασκαλίας δεν μου αφήνουν πολλά περιθώρια για...περιπλανήσεις. Ας έχουμε επομένως σελίδες επικοινωνίας και σελίδες συγκεκριμένων διδακτικών προτάσεων. Γιατί τώρα που, ευτυχώς , γίναμε πολλοί, η περιπλάνηση κοστίζει... Δεν ξέρω πόσο εφικτά είναι αυτά που προτείνω, αλλά τα θέτω στην κρίση σας.
- Εισέλθετε στο σύστημα για να υποβάλετε σχόλια